(021) 88662276 - 88660955 | ۰۹۳۷۱۷۴۴۹۳۷ info@dr-sanaee.com
دکتر افسانه ثنایی / پیکر تراشی و تناسب اندام / مزایا و معایب جراحی کوچک کردن سینه چیست؟
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

مزایا و معایب جراحی کوچک کردن سینه چیست؟

مزایا و معایب کوچک کردن سینه، باعث شده بسیاری از زنان به انجام این جراحی تمایل نشان دهند. مزایای این عمل برای بانوانی که سینه‌های بسیار بزرگ دارند و این مسئله باعث به وجود آمدن درد در گردن و کمر آنها می‌شود، بسیار زیاد است. زیرا به کمک این عمل می‌توانند دردهای خود را کاهش دهند. ماموپلاستی عمدتا برای بانوانی استفاده می‌شود که تمایل دارند با انجام جراحی سایز سینه‌های خود را کاهش داده و به اندازه مطلوب برسانند. یکی از بهترین دکترهای متخصص برای انجام این جراحی، دکتر افسانه ثنایی است که می‌توانید برای مشاوره و انجام عمل به ایشان مراجعه کنید.

برای انجام جراحی کوچک کردن سینه همین امروز اقدام کنید!

مزایا و معایب کوچک کردن سینه برای چه افرادی بیشتر است؟

زنان بسیاری می‌توانند از مزایای جراحی کوچک کردن سینه بهره‌مند شوند این جراحی در عین حال می‌تواند معایب و محدودیت‌هایی به همراه داشته باشد که در ادامه برخی از افراد را که با انجام این جراحی می‌توانند، مزایای بسیاری به دست آورند را معرفی خواهیم کرد:

  • زنانی که سینه‌های بزرگی دارند و از سایز سینه‌های خود راضی نیستند. با انجام جراحی ماموپلاستی یا همان جراحی کوچک کردن سینه می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند.
  • بانوانی که به دلیل بزرگ بودن سینه‌ها دچار درد مزمن در گردن و کمر شده‌اند با انجام این جراحی درد‌هایشان کاهش پیدا می‌کند.
  • زنانی که به دلایل ژنتیکی و همینطور چاقی دارای سینه‌های بزرگ و برآمده هستند که موجب ایجاد عدم تناسب در اندام آن‌ها شده است.
  • بانوانی که از لحاظ سلامتی عمومی دچار مشکل نیستند، می‌توانند به راحتی این جراحی را انجام دهند.
  • زنانی که قصد بارداری مجدد و شیردهی ندارند. می‌توانند کاندید مناسبی برای انجام این جراحی باشند.

بیشتر بخوانید: روش های مختلف کوچک کردن سینه

مزایای جراحی ماموپلاستی

مزایای جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه برای اصلاح شکل و اندازه سینه‌ها استفاده می‌شود. این روش معمولاً برای زنانی که با مشکلات مربوط به اندازه، شکل یا ظاهر غیرطبیعی سینه‌ها مواجه هستند، توصیه می‌شود. در زیر به برخی از مزایای ماموپلاستی اشاره می‌شود:

افزایش اعتماد به نفس: افزایش اعتماد به نفس یکی از مهمترین مزایای جراحی کوچک کردن سینه است. زنانی که با شکل و اندازه نامناسب سینه‌ها مواجه هستند، از جراحی ماموپلاستی برای بهبود ظاهر خود استفاده می‌کنند که می‌تواند بهبود قابل توجهی در اعتماد به نفس آن‌ها ایجاد کند.

بهبود شکل ظاهری: جراحی کوچک کردن سینه می‌تواند بهبودی قابل توجهی در شکل ظاهری سینه‌ها به ارمغان آورد. که شامل کاهش اندازه، اصلاح شکل و حتی جابجایی موقعیت سینه است که ممکن است به نتایج زیباتر و طبیعی‌تری منجر شود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین روش جراحی کوچک کردن سینه

راحتی فیزیکی: برخی از زنان ممکن است به علت اندازه بزرگ یا شکل غیرطبیعی سینه‌ها با مشکلات فیزیکی از جمله درد در پشت و گردن یا مشکلات تنفسی مواجه شوند،. ماموپلاستی می‌تواند این مشکلات را بهبود بخشد و راحتی فیزیکی را افزایش دهد.

بهبود کیفیت زندگی: با بهبود ظاهر و اعتماد به نفس، ممکن است کیفیت زندگی فردی بهبود یابد. زنانی که جراحی کوچک کردن سینه انجام می‌دهند. افزایش رضایت از زندگی روزمره و ارتباطات شخصی خود راحت‌تر احساس می‌کنند.

تعادل بدنی: جراحی کوچک کردن سینه می‌تواند به تعادل بدنی کمک کند. اگر یک سینه از سینه دیگر بزرگتر یا کوچکتر است، این مشکل می‌تواند تعادل بدنی را بهم بریزد. انجام این جراحی می‌تواند به تنظیم تعادل بدنی کمک کند و از نظر ظاهری جذابیت بدن را افزایش دهد.

بهبود شرم بدنی: گاهی سینه‌های بزرگ باعث می‌شود که فرد توجه زیادی به خود جلب کند یا حداقل، این مسئله را احساس کند، از این رو باعث خجالت کشیدن می‌شود و با انجام این نوع جراحی این مشکل برطرف خواهد شد.

آزادی عمل در انتخاب لباس: جراحی کوچک کردن سینه باعث بهبود تناسب اندام و زیبایی فرد می‎شود و زنان می‌توانند با خیال راحت و بدون خجالت کشیدن لباس‌های دلخواهشان را بپوشند.

رفع افتادگی سینه: یکی دیگر از مزایای ماموپلاستی رفع افتادگی سینه‌ها است.

تغییرات دائمی: تغییراتی که در سینه انجام می‌شود ممکن است دائمی باشد و احتمال برگشت به شکل و اندازه اولیه سینه وجود ندارد.

مهم است که هرگونه جراحی زیبایی را با یک پزشک مجرب و با دانش کافی مشاوره و بررسی کنید و تصمیمی آگاهانه بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهبودی بعد از جراحی کوچک کردن سینه

معایب جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه علاوه بر مزایای بسیاری که دارد می‌تواند عوارض و معایبی به همراه داشته باشد که این معایب عبارتند از:

خطرات عمومی جراحی: هر جراحی خطرات و عوارضی از جمله عفونت، خونریزی و واکنش‌های آلرژیک به مواد بیهوشی به همراه دارد.

عوارض جانبی: ممکن است پس از جراحی عوارض جانبی مانند درد، تورم، تغییرات حسی در سینه، احساس سفتی یا ناراحتی در منطقه جراحی رخ دهد.

تغییرات در حساسیت: برخی از بیماران ممکن است بعد از جراحی تغییراتی در حساسیت سینه تجربه کنند که می‌تواند منجر به کاهش لذت جنسی شود.

عوارض روانی: برخی از افراد پس از جراحی کوچک کردن سینه ممکن است با مشکلات روانی از جمله افسردگی، اضطراب و افزایش استرس مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: مزایای سوتین مخصوص بعد از جراحی کوچک کردن سینه

نقاهت طولانی: دوران بهبودی پس از جراحی کوچک کردن سینه می‌تواند طولانی باشد و تا مدت ها با ورم و کبودی همراه باشد.

وجود درن در سینه: قرار گرفتن لوله‌هایی(درن) که خون و چربی را از درون سینه ها خارج می‌کند، می‌تواند درد داشته باشد و تا مدتی باعث سوزش در ناحیه مورد نظر شود.

جای زخم: جای اسکار و بخیه ناشی از جراحی کوچک کردن سینه هیچ گاه از بین نمی‌رود و تنها کمرنگ خواهد شد.

مشکلات شیردهی: افرادی که جراحی کوچک کردن سینه انجام می دهند، اگر قصد بارداری در آینده را داشته باشند ممکن است با سختی برای شیر دادن نوزاد روبرو شوند از این رو بهتر است اگر دیگر قصد بارداری مجدد ندارید این جراحی را انجام دهید.

به طور کلی، همه این عوارض و خطرات به دلیل ماهیت هر جراحی و ویژگی‌های فردی هر بیمار متفاوت است. قبل از تصمیم‌گیری باید با پزشک مشاوره کنید و مزایا و معایب جراحی را به دقت بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح ماموپلاستی در تهران

مزایا و معایب جراحی ماموپلاستی

نتیجه گیری

جراحی کوچک کردن سینه می‌تواند برای افرادی که با مشکلات ظاهری یا فیزیکی مرتبط با اندازه و شکل سینه‌ها مواجه هستند، بهبود ظاهری و رفاهی فیزیکی را فراهم کند. زنان با انتخاب جراح مناسب و با تجربه برای این جراحی، می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی از عوارض احتمالی، مزایای بسیاری را از این جراحی کسب کنند.

دکتر افسانه ثنایی

دکتر افسانه ثنایی فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی، زیبایی از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل سال 1377 می باشد. وی از سال 1381 به طور اختصاصی در زمینه جراحی پلاستیک فعالیت می نماید و طی سالهای فعالیت خود دوره های علمی و عملی متعدد را جهت یادگیری تکنیک های جدید در جراحی پلاستیک در خارج از کشور ( آمریکا، ایتالیا، دبی) گذرانده است. همچنین ایشان با بکارگیری تکنیک های مدرن و جدید اقدام به فیکس کردن بافت سینه به قفسه سینه جهت نگهداری و حفظ شکل سینه می کنند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
جراحی لیفت سانترال لب چگونه انجام می شود؟

جراحی لیفت سانترال لب چگونه انجام می شود؟

جراحی لیفت سانترال لب یک روش جراحی زیبایی است که به منظور بهبود شکل و ظاهر لبها انجام می‌شود. این جراحی معمولاً به منظور کاهش چین و چروک‌های اطراف لب، افزایش حجم لبها، بهبود فاصله لب و بینی و ایجاد لب‌های جوانتر و پرتر است. در این مقاله هر اطلاعاتی که در خصوص جراحی...

امکان عمل همزمان ابدومینوپلاستی و لیفت سینه وجود دارد؟

امکان عمل همزمان ابدومینوپلاستی و لیفت سینه وجود دارد؟

عمل همزمان ابدومینوپلاستی و لیفت سینه را می توان با تکنیک های مخصوص تنها در یک جلسه برای متقاضیانی که تمایل دارند به زیبایی و جذابیت بیشتری در اندامشان برسند…

هزینه جراحی ابدومینوپلاستی چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه جراحی ابدومینوپلاستی چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه جراحی ابدومینوپلاستی دغدغه بسیاری از افراد متقاضی این جراحی است. نگرانی‌هایی در خصوص هزینه‌های این جراحی وجود دارد که فرد را برای انجام عمل دچار تردید می‌کند. هزینه‌ جراحی ابدومینوپلاستی به پارامترهای خاصی بستگی دارد. در ادامه این مقاله عوامل موثر بر هزینه جراحی...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *