(021) 88662276 - 88660955 | ۰۹۳۷۱۷۴۴۹۳۷ info@dr-sanaee.com
دکتر افسانه ثنایی / پیکر تراشی و تناسب اندام / اگر از شکم بزرگ و بد فرم خود خسته شدید، جراحی زیبایی شکم را امتحان کنید
مدت زمان مطالعه ۲۱ دقیقه

اگر از شکم بزرگ و بد فرم خود خسته شدید، جراحی زیبایی شکم را امتحان کنید

محتوا پنهان
  1. 1 جراحی زیبایی شکم بعد از زایمان
    1. 1.1 فاصله گرفتن عضلات شکم زنان یا دیاستازیس رکتی
    2. 1.2 چه زمانی باید برای انجام جراحی زیبایی شکم اقدام کرد؟
  2. 2 کاندیدای مناسب جراحی زیبایی شکم
  3. 3 مشاوره قبل از جراحی زیبایی شکم
  4. 4 روش جراحی زیبایی شکم
    1. 4.1 مرحله اول بیهوشی و بی حسی
    2. 4.2 مرحله دوم برش و اسکار
    3. 4.3 مرحله سوم بخیه زدن برش ها
    4. 4.4 مرحله چهارم نتایج جراحی
  5. 5 عمل ابدومینوپلاستی چیست؟
    1. 5.1 انواع عمل ابدومینوپلاستی
      1. 5.1.1 ابدومینوپلاستیکامل
      2. 5.1.2 مینیابدومینوپلاستی
      3. 5.1.3 ابدومینوپلاستیآندوسکوپی
    2. 5.2 نوع برش های ابدومینوپلاستی
    3. 5.3 اقدامات لازم قبل از انجام جراحی ابدومینوپلاستی
  6. 6 بهبودی بعد از جراحی زیبایی شکم
  7. 7 نتایج جراحی زیبایی شکم
  8. 8 درد ناشی از جراحی زیبایی شکم
  9. 9 عوارض جراحی زیبایی شکم
  10. 10 دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی شکم
    1. 10.1 اقدامات لازم برای بهبود جای زخم ها بعد از ابدومینوپلاستی
      1. 10.1.1 اسکار ناشی از جراحی تامی تاک
      2. 10.1.2 جای بخیه ابدومینوپلاستی
      3. 10.1.3 مصرف ویتامین E برای کاهش زخم بعد از جراحی شکم
      4. 10.1.4 استفاه از ضدآفتاب برای مراقبت از بخیه ها
      5. 10.1.5 تورم بعد از جراحی زیبایی شکم
      6. 10.1.6 علت بروز تورم بعد از جراحی شکم
      7. 10.1.7 نحوه استراحت بعد از جراحی زیبایی شکم
      8. 10.1.8 پوشیدن گن بعد از عمل شکم(ابدومینوپلاستی)
  11. 11 سوالات متداول جراحی زیبایی شکم
    1. 11.1 نتایج جراحی زیبایی شکم چه مدت طول می کشد؟
    2. 11.2 آیا جراحی ابدومینوپلاستی (جراحی شکم) برای من مناسب است؟
    3. 11.3 چه اقداماتی قبل از جراحی زیبایی شکم لازم است؟
    4. 11.4 آیا جراحی ابدومینوپلاستی یک روش ایمنی است؟
    5. 11.5 چه مدت طول می کشد تا بهبودی نسبی بعد از عمل زیبایی شکم حاصل شود؟
    6. 11.6 آیا جراحی ابدومینوپلاستی خطرات بارداری در آینده را افزایش می دهد؟
    7. 11.7 جراحی زیبایی شکم چه مدت طول می کشد؟
    8. 11.8 چه مدت پس از عمل جراحی شکم می توان به محل کار بازگشت؟
    9. 11.9 چه مدت پس از جراحی زیبایی شکم می توان ورزش را از سر گرفت؟
  12. 12 راه ارتباطی با دکتر افسانه ثنایی
ابدومینوپلاستی آقایان

جراحی زیبایی شکم یا همان تامی تاک، یک عمل جراحی زیبایی است که با از بین بردن چربی و پوست اضافی به صاف کردن شکم کمک می کند. همچنین ماهیچه را محکم می کند.

جراحی زیبایی شکم، عمل ابدومنیوپلاستی و تامی تاک همگی به معنی انجام جراحی بر روی شکم به منظور زیبایی و برداشتن پوست و چربی های اضافی انجام می شود.

 بسیاری از افراد این جراحی را به دلیل داشتن اندامی زیبا و خاص انجام می دهند. ولی باید این نکته را بیان کرد که در برخی از افراد، انجام جراحی زیبایی شکم درمانی نیز می باشد.

ابدومینوپلاستی خانم ها

در واقع جراحی زیبایی شکم یک روش مناسب برای افراد کمی چاق است که خاصیت ارتجاعی در پوست خود را از دست داده اند و برای خانم هایی که پوست و ماهیچه های آنها به علت بارداری کشیده شده است، زنانی که قصد دارند فرزندان بیشتری داشته باشند یا هرکسی که قصد از دست دادن مقدار قابل توجهی وزن دارد، باید قبل از انجام جراحی شکمی منتظر بمانند. بسیاری از بیماران بعد از بارداری یا جراحی چاقی، تحت عمل جراحی زیبایی شکم قرار می گیرند.

باید جراح پلاستیک خوب در زمان جراحی هدف بیمار را از مد نظر داشته باشند.

جراحی زیبایی شکم بعد از زایمان

یکی از مهم ترین دلایل روی آوردن خانم های جوان به این جراحی، بازیابی شکل شکم, عضلات و پوست آن به دوران قبل از بارداری است. برای بسیاری از خانم ها، رژیم غذایی و ورزش برای از بین بردن پوست اضافی و پارگی عضلات شکم که بدنبال بارداری ایجاد شده، کافی نیست. برای این خانم ها، جراحی زیبایی شکم تنها راه حل این مشکل است.

زایمان یکی از شگفت انگیزترین تجربه های زندگی است اما بهای زیادی دارد. بسیاری از خانم ها پس از زایمان فرزندشان، در ناحیه تحتانی شکم خود دچار افتادگی می شوند. متأسفانه، هیچ ورزش و رژیم غذایی قادر به از بین بردن این افتادگی پوست و عضله مفید نخواهد بود. 

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی شکم


فاصله گرفتن عضلات شکم زنان یا دیاستازیس رکتی

دیاستازیس رکتی به زمانی گفته می شود که نیمه راست و چپ عضلات شکم (“شش تکه”) از هم جدا شوند. بافتی که دو نیمه عضلات را به هم متصل می کند، با رشد کودک و بزرگ شدن رحم، شروع به کشیدگی می کند و به دیواره شکم فشار می آورد. هورمون های بارداری با نرمتر و انعطاف پذیرتر شدن بافت، به نازک شدن این بافت می افزایند. مقدار اندکی گشاد شدن در امتداد خط میانی امری طبیعی است و در تمام بارداری ها انتظار می رود، اما جدا شدن بیش از حدود 2 سانتی متر یک مشکل محسوب می شود.  Diastasis recti می تواند در هر زمان از نیمه دوم بارداری اتفاق بیفتد، اما بیشتر پس از زایمان دیده می شود. این به این دلیل است که دیواره شکم شل می شود و بافت نازک خط میانی دیگر نمی تواند از تنه و اندام های داخلی پشتیبانی کند. این منجر به ظاهر یک شکم بسته می شود.

اگرچه دیاستازیس رکتی فقط در حدود 30٪ از حاملگی ها اتفاق می افتد، اما چند عامل وجود دارد که احتمال بروز آن را افزایش می دهد. ژنتیک می تواند نقش زیادی در ایجاد این بیماری داشته باشد. برای برخی از زنان، این فقط نحوه پاسخ بدن آنها به بارداری است. زنانی که در اوایل بارداری دیاستازیس را تجربه کرده اند، به طور قابل توجهی بیشتر احتمال دارد که دوباره آن را به طور شدیدتر در بارداری های بعدی تجربه کنند.


چه زمانی باید برای انجام جراحی زیبایی شکم اقدام کرد؟

بهترین زمان برای برنامه ریزی جهت انجام جراحی زیبایی شکم، زمانی است که متوجه شوید یک سبک زندگی سالم، وضعیت بدن شما را بهبود نمی بخشد. جراحی زیبایی شکم پس از زایمان حداقل شش ماه بعد یا در صورت شیردهی، شش ماه پس از پایان شیردهی باید صبر کنید. دلایل زیادی برای صبر کردن در این شش ماه وجود دارد که در ادامه به شرح آنها پرداخته می شود:

  • بافت های عمیق شکم در دوران بارداری کشیده و پاره شده است. بعد از شش ماه، بیشترین کشش بهبود می یابد و هورمون های بارداری که آنها را نرم می کند، دیگر فعال نخواهند بود. پس از این اتفاق، بافت پاره شده بهتر به هم چسبیده و پس از اتمام عمل بهبودی سریع تر اتفاق می افتد.
  • یکی دیگر از دلایلی که باید تا شش ماه پس از زایمان برای انجام جراحی زیبایی شکم صبر کنید این است که، مادرانی که به تازگی زایمان کرده اند اغلب مجبورند فرزندان خود را بلند كنند. وارد آوردن فشار به شکم می تواند در روند دستیابی به نتیجه مطلوب اختلال ایجاد کند.
  • اگر در دوران شیردهی قرار دارید بهتر است تا پایان دوران شیردهی از انجام جراحی زیبایی شکم خودداری نمایید. هنگام شیردهی هر آنچه در شیر مادر است به فرزند منتقل می شود. در شرایط عادی این امر بی خطر است، اما اگر به مادر قبل از جراحی داروی بیهوشی داده شود کودک در معرض خطر خواهد بود.


کاندیدای مناسب جراحی زیبایی شکم

  • بهترین کاندیدای جراحی زیبایی شکم افراد غیر سیگاری هستند که از نظر جسمی خوب و با وزن پایدار هستند. آنها همچنین دارای پوسته های چربی یا پوست شل هستند که به خوبی به رژیم و ورزش پاسخ نداده اند.
  • کسانی که پوست شل یا آویزان در دیواره شکم دارند که غالباً با شل شدن غیرعادی عضلات دیواره شکم مرتبط است.
  • افرادی که نتوانند با ورزش دیواره یا پوست شکم را سفت کند.
  • مردان یا زنانی که دارای علائم کششی قابل توجهی در پایین شکم خود هستند.
  • کسانی که نافشان شکل خود را از دست داده یا خیلی بزرگ است.
  • کسانی که جای زخم های قبلی بر روی شکم خود دارند که باید اصلاح شود.


مشاوره قبل از جراحی زیبایی شکم

جراح پلاستیک قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن عمل جراحی زیبایی شکم ارزیابی های لازم را به طور دقیق انجام می دهد. توصیه می شود که انتظارات خود را در اسرع وقت با پزشک خود طی یک جلسه مشاوره در میان بگذارید. این کار کمک میکند تا جراح یک دید بازتری از آنچه که شما از جراحی انتظار دارید، پیدا کند.


روش جراحی زیبایی شکم

روش جراحی زیبایی شکم

دکتر افسانه ثنایی در این خصوص این گونه بیان می کنند که :

هر جراحی مراحل خود را دارد و افرادی که می خواهند جراحی را انجام دهند باید تمامی این مراحل را انجام داده تا بتوانند بهترین نتیجه را از جراحی داشته باشند. برخی از مواردی که در ادامه بیان می شود ، در برخی از جراحی ها مشترک بوده و افراد با آن آشنا هستند. برخی از این موارد رایج عبارتند از بیهوشی، برش و اسکار، بخیه های داخلی و خارجی و …..

در طی عمل جراحی زیبایی شکم، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و معمولاً بین 2 تا 5 ساعت طول می کشد.

 طی این روش دو برش ایجاد می شود:

  • یک برش از استخوان لگن از یک طرف به استخوان ران در طرف دیگر بدن، نزدیک به ناحیه زیر شکمی
  • برش دیگر در اطراف ناف

پس از ایجاد برش های لازم پوست از عضلات شکم جدا خواهد شد. ماهیچه های شکمی سپس به سمت یکدیگر کشیده شده و در ناحیه پهلو و شکم، محکم تر در جای خود قرار می گیرند. فلوپ جدا شده پوست روی عضلات تازه سفت شده، کشیده شده و پوست اضافی برداشته می شود. ناف به جایی منتقل می شود که به نظر طبیعی می رسد. برش ها بسته شده و پانسمان استریل بر روی منطقه اعمال می شود. عمل جراحی زیبایی شکم می تواند از دو تا پنج ساعت طول بکشد.

دکتر ثنایی با استفاده از تکنیک های مدرن برای انجام جراحی های زیبایی با بی حسی موضعی از روش مخصوصی استفاده می نماید تا در حین جراحی بتواند نتیجه بهتری بگیرد و بیمار نیز در این جراحی کمترین عارضه را داشته باشد.


مرحله اول بیهوشی و بی حسی

دکتر افسانه ثنایی در این خصوص این گونه بیان می کنند که تمامی جراحی های زیبایی (به جز جراحی های سینه ) را می توان تحت بی حسی عمومی انجام داد. یعنی فرد در طول دوره ی جراحی با جراح پلاستیک خود همکاری داشته ولی دردی را احساس نمی کند. از مزایای این جراحی زیبایی با بی حسی این است که بعد از جراحی هم درد زیادی نخواهید داشت.


مرحله دوم برش و اسکار

در هر نوع از جراحی (زیبایی یا درمانی) نیاز به برش هایی است تا بتوان جراحی را انجام داد. در جراحی زیبایی شکم، جراح پلاستیک با توجه به نیاز بیمار شروع به ایجاد برش های می نماید تا بتواند به عظلات زیرین پوست دسترسی داشته باشد. به طور کلی این جراحی با یک برش افقی از ناف شروع و تا بالای استخوان ناحیه تناسلی ادامه پیدا می کند. همانطور که گفته شد میزان و نوع برش به میزان پوست اضافی بستگی دارد. در این جراحی بعد از بلند کردن پوست، عضلات ضعیف شکم ترمیم شده و برش های بعدی که به طور مثال در ناحیه اطراف ناف زده می شود به منظور برداشتن مابفی پوست ها و چرب های اضافی دیگر است. بعد از انجام این موارد ناف در جای مناسب و صحیح بخیه زده می شود.


مرحله سوم بخیه زدن برش ها

بعد از آن که برش ها زده شد و پوست های اضافی برداشته شد، جراح پلاستیک شروع به بخیه زدن می نماید. در این میان با توجه به میزان و گسترده بودن جراحی ممکن است از گیره، چسب یا بخیه های جذبی استفاده نماید.


مرحله چهارم نتایج جراحی

نتیجه جراحی زیبایی شکم، داشتن شکمی صاف و سفت تر باید باشد. به همین دلیل است که افراد زیادی در سال به جراح پلاستیک مراجعه نموده و اقدام به چنین جراحی می نمایند. زیرا علاوه بر این که خواهان تناسب اندام هستند به وزن ایده آل خود نیز خواهند رسید.

شاید این تفکر به شما القا شود که انجام این جراحی ها برای کاهش وزن مناسب است. این اشتباه است. انجام جراحی زیبایی شکم صرفا به منظور ایجاد ظاهری زیبا در اندام است و در افرادی که دارای اضافه وزن شدید هستند، باید قبل از انجام چنین جراحی وزن خود را کاهش دهند.

سایت و اینستاگرام دکتر افسانه ثنایی


عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

جراحی ابدومینوپلاستی یک جراحی زیبایی برای بهبود ظاهر شکم می باشد. این ممکن است برداشتن پوست و چربی اضافی و سفت شدن عضلات و دیواره شکم می باشد.

مزایای جراحی مینی ابدومینوپلاستی


انواع عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی
کامل

این روش اگر پوست اضافی زیادی داشته باشید مناسب تر است. طی این جراحی، جراح پلاستیک یک برش از یک سمت استخوان لگن تا سمت دیگر استخوان لگن و نزدیک به ناحیه شرمگاهی ایجاد می کند سپس پوست و چربی اضافی را از بین می برد. سپس جراح پوست بالای ناف را می برد و آن را به سمت پایین می کشد و سفت می کند. گاهی اوقات فرد نیاز به تغییر محل ناف و سفت شدن عضلات دیواره شکم دارد.

مینی
ابدومینوپلاستی

مینی ابدومینوپلاستی یاجراحی زیبایی شکم، یک روش کم تهاجمی با برش های کوتاه تر انجام می شود. این ایده آل برای آن دسته از بیمارانی است که فقط درقسمت تحتانی شکم چربی دارند. این عمل باعث ایجاد زخم و زمان بهبودی کمتری می شود. جراح فقط باید یک برش کوچک درست بالای ناحیه شرمگاهی ایجاد کند تا پوست اضافی را از بین ببرد.

ابدومینوپلاستی
آندوسکوپی

این جراحی در صورتی که فقط نیاز به سفت شدن عضلات دیواره شکم دارید، بهترین و مناسب ترین گزینه است.

در این روش جراح برش های کوچکی را روی پوست ایجاد می کند و از ابزارهای ویژه جراحی برای سفت شدن عضلات استفاده می کند.


نوع برش های ابدومینوپلاستی

برای انجام جراحی ابدمینوپلاستی معمولا از دو روش کلی استفاد می شود که برش V شکل و U شکل است. اسکار های ایجاد شده در این دو روش، متفاوت است. اما به طور کلی این برش ها روی خط بیکینی است. قبل از جراحی با پزشک خود در خصوص نوع و محل برش سوال فرمایید.

یکی دیگر از راه هایی که در کاهش و بهبود جای اسکار و بخیه مفید و کمک کننده است، سیگار می باشد. بیشتر جراحان پلاستیک معتقدند که نکشیدن سیگار حداقل از 6 هفته قبل از جراحی می توان موثر باشد. زیرا کشیدن سیگار می تواند باعث کاهش گردش خون می شود که همین مورد باعث می شود تا جای بخیه ها به راحتی بهبود پیدا نمی کند.


اقدامات لازم قبل از انجام جراحی ابدومینوپلاستی

  • سیگار کشیدن چند هفته قبل از انجام عمل باید متوقف شود تا عوارض جراحی ابدمینوپلاستی کاهش پیدا کند.
  • مدت زمان بستری در بیمارستان بستگی به این دارد که جراح پلاستیک از چه روشی برای انجام این جراحی استفاده کند. اما معمولا 2 تا 3 روز پس از جراحی کامل ابدومینوپلاستی می توانید به خانه بروید.
  • ممکن است دو طرف شکم پانسمان شود و جراح درن(لوله های پلاستیکی) را برای خروج مایعات و خون آبه قرار دهد.
  • پزشک ممکن است برای کاهش میزان درد داروهای ضد درد را تجویز کند.
  • اغلب افراد طی 6 هفته می توانند به فعالیت های عادی خود باز گردند.
  • ممکن است در عرض 2 هفته بتوانید به کار خود برگردید، البته اگر کار شما از نظر جسمی خیلی سنگین نباشد.
  • قبل از برداشتن هر چیز سنگینی باید حداقل 6 هفته صبر کنید.
  • تا 3 هفته بعد از جراحی نباید رابطه جنسی داشته باشید.
  • درباره زمان بازگشت به محل کار با جراح خود صحبت کنید.

بهبودی بعد از جراحی زیبایی شکم 

ممکن است یک لوله موقت در زیر پوست قرار گیرد تا مایعات اضافی از محل جراحی خارج شود. یک لباس مخصوص (گن) در طول دوره نقاهت پوشیده می شود. بهبودی از دو هفته تا دو ماه با توجه به میزان جراحی متفاوت است. در این مدت بیماران باید از فعالیت شدید و از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنند. با اجازه پزشک خود ، بیمار ممکن است بعد از یک یا دو هفته به کار خود برگردد.

نتایج جراحی زیبایی شکم

بلافاصله یک منطقه صاف تر ومحکم تر از شکم مشاهده می شود. تا زمانی که بیمار وزن خود را با یک رژیم متعادل حفظ کند و ورزش منظم  داشته باشد، ابدومینوپلاستی نتایج طولانی مدت را به همراه خواهد داشت.

درد ناشی از جراحی زیبایی شکم

درد پس از جراحی معمولاً خفیف است و به راحتی با مصرف مسکن های ساده کنترل می شود. اگر جراح مجبور شود عضلات شکم را سفت کند، ممکن است درد بیشتری حس شود.

عوارض جراحی زیبایی شکم

هر روش جراحی خطر و عوارض مربوط به خود را دارد. اما توصیه می شود هر گونه نگرانی در مورد این خطرات را با جراح خود در میان بگذارید.

عوارض عمومی هر عمل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد
  • خونریزی
  • عفونت در زخم جراحی
  • لخته شدن خون
  • زخم ناخوشایند

در کنار خطرات معمول مرتبط با جراحی و بیهوشی، خطرات ناشی از جراحی شکمی شامل موارد زیر است:

  • عدم تقارن
  • زخم
  • پوست شل
  • عفونت در پوست
  • نتایج ضعیف
  • ایجاد تورم
  • بی حسی یا درد مداوم

دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی شکم

بعد از گذراندن دوره جراحی، مهم ترین دوره، دوران نقاهت است که لازم است جراح پانسمان و بانداژ را روی بخیه ها گذاشته تا از آن ها محافظت شود. این کار همچنین از ایجاد عفونت می کاهد. در این میان لوله های نازکی برای خارج کردن خونابه ها از ناحیه جراحی به بدن متصل است که بعد از گذشت مدتی جراح پلاستیک آن ها را جدا می کند. جراح پلاستیک توصیه می کند تا از گن های مخصوصی بعد از جراحی به مدت 4 تا 6 هفته استفاده شود. زیرا استفاده از این گن ها معمولا به کاهش تورم کمک می کند.

برخی از مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی که باید انجام شود عبارتند از :

  • حفاظت و مراقب های مخصوص از ناحیه جراحی شده و تخلیه خونابه های اضافی
  • مصرف دارو های خوراکی و موضعی برای کاهش درد و عفونت محل جراحی
  • معاینه بیمار توسط جراح برای تشخیص زودهنگام عفونت و حفظ سلامت فیزیکی و کلی بیمار
  • چکاپ های دوره ای و منظم تجویز شده توسط جراح


اقدامات لازم برای بهبود جای زخم ها بعد از ابدومینوپلاستی

انجام اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از جراحی شکم که جراح ابدومینوپلاستی به بیمار توصیه می کند، بسیار مهم و حیاتی است و باید طبق گفته ها باید انجام شود.

برخی از نکات مهم که در صورت رعایت آن ها دوره نقاهت کوتاه تری خواهید داشت به شرح زیر است:

  • بعد از جراحی شروع به راه رفتن نمایید. این کار باعث می شود تا از میزان تورم ناحیه جراحی کاسته شود. همچنین یاده روی از بروز لخته های خونی می کاهد.
  • همانطور که گفته شد از 6 هفته قبل از جراحی تا 6 هفته بعد از آن استعمال دخانیت ممنوع است زیرا باعث کند شدن روند  درمان می شود.
  • داشتن رژیم غذایی سالم قبل و بعد از جراحی بسیار مهم است داشتن رژیم غذایی به همراه سبزیجات و میوه های تازه در سریع تر کردن روند بهبود کمک کننده است. همچنین باید مصرف مایعات را شروع کرد. مصرف نمک تا حدود زیادی باید کاهش پیدا کند تا به کاهش تورم کمک نماید.
  • به دلیل داشتن جراحی و بخیه های داخلی و خارجی، از برداشتن و بلند کردن اجسام سنگین باید اجتناب کنید.
  • انجام فعالیت های سنگین و ورزش هایی که ممکن است بر جراحی تاثیر منفی بگذارد باید خودداری کرد. فعالیت ها به مدت 6 هفته بعد از جراحی محدود است.
  • از انجام فعالیت های بدنی که شامل خم شدن، فشار آوردن به شکم و کشیدن می شود، باید اجتناب شود.
  • انجام فعالیت های جنسی به مدت هفته بعد از جراحی ممنوع است.

 اسکار ناشی از جراحی تامی تاک

بیمارانی که قبل از عمل جراحی شکم انجام داده اند، ممکن است دریابند که زخم های آنها بزرگ شده، کشیده شده یا قابل توجه تر است. تجدید نظر در اسکار ممکن است نگرانی های آنها را برطرف کرده و نتایج را به حداقل برساند. زیرا مدت زمان زیادی لازم است تا جای اسکار ایجاد شده به دلیل جراحی از بین برود ولی به دلیل ایجاد این برش ها در جای مخصوص میزان بسیار کمی قابل رویت می باشد.

جای بخیه بعد از هر جراحی متداول است. پس افرادی که می خواهند جراحی ابدومینوپلاستی انجام دهند باید در انتظار اسکار و بخیه بیشتری باشند. اما گفتن این نکته می تواند کمک کننده باشد که با انجام برخی از اقدامات میزان قابل توجهی از جای این بخیه ها کاسته می شود و در کاهش این روند بسیار موثر است.

جای بخیه ابدومینوپلاستی

مصرف ویتامین E برای کاهش زخم بعد از جراحی شکم

می توانید از ویتامین E موضعی برای کاهش جای زخم می تواند کمک کننده باشد. برخی از جراحان پلاستیک بعد از مشاهده ی نتیجه استفاده از این ویتامین، مرطوب نگه داشتن جای بخیه  و در نتیجه بهتر شدن جای زخم است . باید این نکته را بدانید که حداقل یک بار  در روز و به مدت چند ماه استفاده شود. در صورتی که در زمان استفاده قرمزی و یا حساسیت مشاهده کردید، مصرف آن را قطع نمایید.

در صورتی که در می خواهید آفتاب بگیرید و یا از لباس های باز استفاده نمایید،

حتما از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا بخیه ها در مقابل اشعه خورشید عکس العمل نشان می دهد.

استفاه از ضدآفتاب برای مراقبت از بخیه ها

تورم بعد از جراحی زیبایی شکم

تورم بعد از هر جراحی وجود دارد و بسیاری از افراد که جراحی زیبایی شکم انجام داده اند، تورم در این ناحیه را داشته و از این عارضه همیشه شکایت می کنند. از جمله عوارض این جراحی زیبایی، تورم است و به مرور زمان و بعد از گذشت 3 هفته، به طور طبیعی کاهش پیدا می کند و از بین می رود. پیاده روی می تواند از میزان تورم بکاهد.

به دلیل برش افقی که زیر شکم زده شده و پوست اضافی این ناحیه برداشته شده است، خون رسانی از جای دیگری اتفاق می افتد و وارد ناحیه جراحی شده می شود. ولی به دلیل برش هایی که زده شده است، خارج شدن از این ناحیه کمی دشوار خواهد بود.

افرادی که جراحی های همزمان مانند، لیپوماتیک با ابدومنیوپلاستی و یا پروتز سینه با ابدومینوپلاستی انجام می دهند، تورم بیشتری را دارند. در این نوع از جراحی ها هر چه میزان پوست و چربی های اضافی برداشته شود، تورم هم بیشتر خواهد بود.

علت بروز تورم بعد از جراحی شکم

نحوه استراحت بعد از جراحی زیبایی شکم

بعد از جراحی به بیمار تاکید می شود تا حتما دراز بکشد و پاهای خود را کمی بالا تر نگه دارد. از بالا تر قرار دند سر خودداری شود. بعد از هر یک ساعت دراز کشیدن از جای خود برخیزید، کمی غذا خورده و سپس استراحت کنید. تا چند روز از نشستن باید  خودداری کنید زیرا باعث ایجاد تورم می شود.

پوشیدن گن علاوه برای این که از عضله ها محافظت می کند، به کاهش تورم های بعد از جراحی نیز کمک می کند. پوشیدن مداوم گن به مدت 2 هفته بعد از جراحی توصیه می شود و بعد از آن نیز با توصیه جراح می توانید فقط چند ساعت در روز پوشید.

پوشیدن گن بعد از عمل شکم
(ابدومینوپلاستی)


سوالات متداول جراحی زیبایی شکم

نتایج جراحی زیبایی شکم چه مدت طول می کشد؟

نتایج جراحی ابدومینوپلاستی طی 6 ماه اول پس از جراحی به تدریج مشخص خواهد شد. برای کسب موفقیت آمیزترین نتایج، ابتدا باید وزنتان را حفظ کنید و به طور منظم ورزش کنید.

آیا جراحی ابدومینوپلاستی (جراحی شکم) برای من مناسب است؟

گاهی اوقات بعد از بارداری یا کاهش وزن زیاد، شکل ظاهری شکم به حالت قبل باز نمی گردد. جراحی ابدومینوپلاستی برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند یا تلاش آنها در رژیم غذایی و ورزش بی نتیجه مانده اند می تواند گزینه مناسبی باشد.

چه اقداماتی قبل از جراحی زیبایی شکم لازم است؟

زمانی که بهترین جراح پلاستیک خود را پیدا کردید، حتما عکس نمونه کارهای قبل و بعد از جراحی ابدومینوپلاستی را از جراح بخواهید و مشاهده نمایید. همچنین در خصوص میزان نوع و میزان برش ها و زخم های که در نهایت به وجود می آید از پزشک سوالات خود را بپرسید و اطلاعات لازم را کسب کنید. در این میان مطرح کردن سوالات و ناراحتی هایی که برای تان ممکن است ایجاد شود، می تواند از میزان استرس قبل از جراحی شما بکاهد.

آیا جراحی ابدومینوپلاستی یک روش ایمنی است؟

بله، اما این روش نیز همانند روش های جراحی دیگر بدون عارضه نیست. البته اکثر افرادی که جراحی ابدومینوپلاستی انجام می دهند هیچ عارضه ای را تجربه نمی کنند. برنامه ریزی دقیق، داشتن یک مشاوره قبل از جراحی و انتخاب نوع روش جراحی مناسب می تواند این خطرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

چه مدت طول می کشد تا بهبودی نسبی بعد از عمل زیبایی شکم حاصل شود؟

بیشتر افراد پس از یک تا دو هفته بعد از جراحی ابدومینوپلاستی بهبودی نسبی پیدا می کنند. در این مرحله آنها آماده بازگشت به بیشتر فعالیت های سبک هستند. اگرچه انجام پیاده روی در این مدت توصیه می شود، اما انجام فعالیت های سنگین برای 12 هفته محدود می شود تا بهبودی کامل حاصل شود.

آیا جراحی ابدومینوپلاستی خطرات بارداری در آینده را افزایش می دهد؟

خیر. برخی از افراد تصور می كنند از آنجا كه جراحی آبدومینوپلاستی عضلات شكم را سفت می كند، این امر ممكن است در حاملگی های آینده تداخل ایجاد كند، اما باید بیان کرد عمل جراحی ابدومینوپلاستی هیچگونه تأثیر منفی بر بارداری ندارد. اما اگر بعد از جراحی ابدومینوپلاستی باردار شوید، ممکن است بر نتایج جراحی تاثیر بگذارد و دچار کشیدگی عضلات و لایه های پوستی شوید و نیاز به انجام جراحی مجدد خواهید داشت.

جراحی زیبایی شکم چه مدت طول می کشد؟

به طور کلی، انجام عمل جراحی زیبایی شکم حداقل دو ساعت طول می کشد. با این حال، این مدت زمان ممکن است برای هر فرد متفاوت است، بهتر است از جراح در مورد مدت زمان جراحی سوالات مورد نظر خود را بپرسید.

چه مدت پس از عمل جراحی شکم می توان به محل کار بازگشت؟

به طور کلی، اغلب افراد پس از 10 تا 14 روز پس از جراحی شکم می توانند به محل کار خود بازگردند اما این بدان معنا است که بدن هنوز در دوران نقاهت قرار دارد و باید از انجام فعالیت های ورزشی و بدنی سنگین خودداری نمایید.

چه مدت پس از جراحی زیبایی شکم می توان ورزش را از سر گرفت؟

آخرین مرحله در روند بهبودی بازگشت به فعالیت های روزمره است. معمولاً از بیماران خواسته می شود تا حدود شش هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت های شدید پرهیز کنند. جراح همچنین در مورد مشاوره های بعدی در مورد روند بهبودی با شما صحبت خواهد کرد.


راه ارتباطی با دکتر افسانه ثنایی

دکتر افسانه ثنایی

دکتر افسانه ثنایی فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی، زیبایی از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل سال 1377 می باشد. وی از سال 1381 به طور اختصاصی در زمینه جراحی پلاستیک فعالیت می نماید و طی سالهای فعالیت خود دوره های علمی و عملی متعدد را جهت یادگیری تکنیک های جدید در جراحی پلاستیک در خارج از کشور ( آمریکا، ایتالیا، دبی) گذرانده است. همچنین ایشان با بکارگیری تکنیک های مدرن و جدید اقدام به فیکس کردن بافت سینه به قفسه سینه جهت نگهداری و حفظ شکل سینه می کنند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
جراحی لیفت سانترال لب چگونه انجام می شود؟

جراحی لیفت سانترال لب چگونه انجام می شود؟

جراحی لیفت سانترال لب یک روش جراحی زیبایی است که به منظور بهبود شکل و ظاهر لبها انجام می‌شود. این جراحی معمولاً به منظور کاهش چین و چروک‌های اطراف لب، افزایش حجم لبها، بهبود فاصله لب و بینی و ایجاد لب‌های جوانتر و پرتر است. در این مقاله هر اطلاعاتی که در خصوص جراحی...

امکان عمل همزمان ابدومینوپلاستی و لیفت سینه وجود دارد؟

امکان عمل همزمان ابدومینوپلاستی و لیفت سینه وجود دارد؟

عمل همزمان ابدومینوپلاستی و لیفت سینه را می توان با تکنیک های مخصوص تنها در یک جلسه برای متقاضیانی که تمایل دارند به زیبایی و جذابیت بیشتری در اندامشان برسند…

مزایا و معایب جراحی کوچک کردن سینه چیست؟

مزایا و معایب جراحی کوچک کردن سینه چیست؟

مزایا و معایب کوچک کردن سینه، باعث شده بسیاری از زنان به انجام این جراحی تمایل نشان دهند. مزایای این عمل برای بانوانی که سینه‌های بسیار بزرگ دارند و این مسئله باعث به وجود آمدن درد در گردن و کمر آنها می‌شود، بسیار زیاد است. زیرا به کمک این عمل می‌توانند دردهای خود را...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

14 دیدگاه ها
  1. سلام ، من چند جا برای این عمل پرسیدم و میگن بعد از چند ماه چربی ها برمی گرده ، درسته ؟ چی کار باید بکنیم برنگرده من قصد انجام این جراحی رو دارم و می خوام که هزینشو بدونم

    پاسخ
    • هر جراحی زیبایی نیاز به مراقبت دارد. بعد از جراحی شکم هم باید به ورزش و سبد غذایی مصرفی اهمیت داد. اگر تمام موارد درست انجام شود احتمال بازگشت بافت های چربی بعد از عمل به حداقل می رسد.

      پاسخ
  2. سلام دکترجان
    باید قبل از جراحی شکم باید لاغر شویم؟

    پاسخ
    • توصیه می شود برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب از جراحی قبل از آغاز عمل به یک وزن ایده آل دست پیدا کنید تا چربی های اضافی در اندام های مختلف بدن کاهش پیدا کند

      پاسخ
  3. آیا بعد از جراحی شکم زخم ایجاد می شود؟

    پاسخ
    • همانند دیگر روش های جراحی باقی ماندن زخم یا اسکار بر روی پوست بعد از جراحی ابدومینوپلاستی وجود دارد اگر چه ممکن است با گذشت زمان این زخم کم رنگ تر شود. اما جراح همواره سعی می کند برش ها را از نواحی ایجاد کند که کمتر قابل دید باشد.

      پاسخ
  4. چه مدت بعد از بارداری عمل انجام می شود؟

    پاسخ
    • بارداری بعد از جراحی زیبایی شکم هیچ مانعی ندارد اما می تواند بر نتایج جراحی تاثیر بگذارد. بنابراین بهتر است شش ماه بعد از آخرین زایمان عمل زیبایی شکم انجام شود.

      پاسخ
  5. سلام خانم دکتر

    ایا در عمل ابدومینوپلاستی جای ناف تغییر پیدا می کند؟

    پاسخ
    • سلام بله در این جراحی پوست دور ناف بریده می شود. سپس پوست به سمت پایین کشیده می شود و بعد از آن ناف به محل جدید خود تغییر پیدا می کند

      پاسخ
  6. آیا ورزش و رژیم غذایی میتواند جایگزین عمل ابدومینوپلاستی شود؟

    پاسخ
    • هدف اصلی از جراحی زیبایی شکم برداشتن پوست و عضلات شل شده شکم بعد از کاهش وزن و بارداری می باشد. در واقع پوستی که قابلیت بازگشت به حالت اولیه را ازدست داده باشد با رژیم غذایی و ورزش اصلاح نمی شود و تنها راه باقی مانده جراحی زیبایی شکم می باشد.

      پاسخ
  7. تا چه مدت بعد از جراحی ابدومینوپلاستی باید از گن مخصوص استفاده کرد؟

    پاسخ
    • بلافاصله بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید از گن های مخصوص استفاده شود و تا سه بعد از جراحی این گن ها باید استفاده شود تا نتایج حاصل به خوبی مشاهده شود.

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *