(021) 88662276 - 88660955 info@dr-sanaee.com
دکتر افسانه ثنایی / پیکر تراشی و تناسب اندام / خوش فرم کردن باسن با عمل لیفت باسن

خوش فرم کردن باسن با عمل لیفت باسن

باسن به عنوان یکی از اندام هایی که زنان نسبت به زیبایی آن بسیار حساس هستند نیز مانند نواحی دیگر بدن در اثر افزایش سن و استهلاک ناشی از نشستن زیاد و به خاطر موقعیت ویژه باسن در تحمل وزن بدن، دچار پیری و چین و چروک و شل شدگی می شود و زیبایی خود را از دست می دهد. پس اگر از این مورد رنج می برید و نسبت به از دست رفتن زیبایی باسن خود ناراحتید می توانید با مراجعه به جراح لیفت باسن، مجددا زیبایی باسن خود را به دست آورده و طراوت و شادابی جوانی را مجددا به دست آورید. به طور کلی روش های زیادی برای زیبا سازی باسن وجود دارد از جمله: عمل های جراحی زیبایی برای لیفت باسن، لیفت باسن برزیلی، که در آن با استفاده از تزریق چربی به باسن می باشد. همچنین می توان از جراحی پروتز باسن به منظور لیفت باسن استفاده کرد.

لیفت باسن برزیلی چیست؟

لیفت باسن برزیلی (BBL) یک عمل جراحی پلاستیک و زیبایی است که برای افزایش زیبایی ظاهر باسن انجام می شود. این عمل به صورت سرپایی و در یک مرکز جراحی توسط جراح پلاستیک انجام می شود. این جراحی تحت بیهوشی عمومی (بیهوشی کامل) یا بی حسی موضعی انجام می شود (از کمر به پایین بی حس شده و به خواب آرام می روید).

این روش شامل انتقال چربی از نواحی مختلف بدن با چربی قابل توجه، به باسن است که لیپوساکشن نام دارد. طی این روش چربی های اضافی از شکم، دو طرف قسمت میانی ران یا کمر برداشته می شود. چربی جمع آوری شده پس از پردازش، مجدد به قسمت های خاصی از باسن برای افزایش اندازه و تغییر شکل آن تزریق می شود.

علی رغم نام آن این روش، باعث شلی و افتادگی پوست در باسن نخواهد شد. بسیاری از افرادی که قصد بزرگ تر کردن باسن خود را دارند، برای انجام عمل لیفت برزیلی باسن اقدام می کنند، زیرا نتیجه نهایی در این روش بسیار طبیعی تر از سایر روش ها مانند قرار دادن پروتز باسن به نظر می رسد. همچنین به دلیل استفاده از چربی خود بدن فرد در مقابل مواد ساخته شده توسط انسان، خطر ابتلا به عفونت کمتر است.

لیفت بزریلی باسن

مراحل عمل لیفت باسن به چه صورت است؟

در این روش با بریدن پوست های اضافی که به دلایل مختلف باعث بد فرمی باسن شده و یا استخراج چربی از سایر مناطق بدن  و تزریق آن به باسن، لیفت باسن انجام می شود تا پوست باسن حالتی صاف و یک دست پیدا کند. یک روش بسیار معمول و مشهور در جراحی لیفت باسن گلوتوپلاستی است که در آن جراح با بالاکشیدن پوست باسن نسبت به شکل دهی و تغییر شکل باسن اقدام می کند. این جراحی با تزریق چربی به زیر پوست باسن با نوع برزیلی متفاوت است. در بسیاری موارد ممکن است جراح زیبایی شما تلفیقی از روش های موجود را تجویز کند. بنابراین برای دست یافتن به ایده آل ترین نتیجه باید به متخصص زیبایی خود اعتماد کنید.

به طور کلی عمل لیفت برزیلی باسن حدود سه تا چهار ساعت طول می کشد. بعد از ورود به اتاق عمل و تعویض لباس، پرستار از دستگاهی به نام آنژیوکت را برای تزریق مایعات و داروها استفاده می کند. سپس جراح پلاستیک محلی را که قرار است چربی در آن تزریق شود را مشخص می کند.

پس از بیهوشی، روند جراحی معمولاً به طریق زیر انجام می شود:

ایجاد برش بر روی پوست

بعد از ضدعفونی کردن پوست، جراح برش هایی را در محل برداشت چربی (به عنوان مثال شکم) و محل پیوند چربی (باسن) ایجاد می کند.

برداشتن چربی از طریق لیپوساکشن

دستگاهی شبیه لوله به نام کانولا وارد پوست می شود و چربی از محل های برش خارج شده و در یک ظرف مخصوص جمع آوری می شود.

انتقال چربی

چربی جمع شده به سرنگ های جداگانه منتقل می شود و سپس بر اساس تکنیک های خاص به مناطق مختلف باسن تزریق می شود.

بیشتر بدانیم
بهترین جراح لیپوماتیک در تهران

بستن نواحی برش

با پایان یافتن انتقال چربی، محل های برش با بخیه بسته می شوند و با پانسمان ضد آب پوشانده می شوند. پوشیدن گن بلافاصله بعد از فرآیند تزریق چربی به منظور جلوگیری از تجمع مایعات در ناحیه تزریق چربی الزامی است.

لیفت باسن برای چه کسانی مفید است؟

افراد سالم با وزن متناسب و غیر سیگاری که دارای سبک زندگی سالم و ورزش مرتب هستند بهترین کاندیدای استفاده از جراحی لیفت باسن تلقی می شوند. بهتر است پس از تصمیم گیری برای این اقدام و بعد از جراحی موارد زیر را رعایت کنید:

• انجام آزمایشات بالینی پیش از عمل برای بررسی وضعیت سلامت جسم و روح
  • توقف در مصرف داروهای خاص به ویژه ضد التهاب و داروهای گیاهی
  • بعد از جراحی به مدت یک تا دو هفته نشستن را ممنوع کنید. سپس می توانید به زندگی و کار خود ادامه دهید.
  • فعالیت شدید و کارهای خاصی که به زخم های جراحی فشار می آورند را کنار بگذارید تا بهبودی کامل دست دهد.
  • برای به دست آمدن نتیجه نهایی لازم است بین شش ماه تا یک سال صبر کنید.
  • رژیم غذایی متناسب داشته باشید تا از لاغر شدن یا چاق شدن غیر متناسب پرهیز شود.

اگر از این مورد رنج می برید و نسبت به از دست رفتن زیبایی باسن خود ناراحتید می توانید با مراجعه به جراح لیفت باسن، مجددا زیبایی باسن خود را به دست آورده و طراوت و شادابی جوانی را مجددا به دست آورید .

مراقبت های لازم پس از لیفت برزیلی باسن

• یکی از مهم ترین کارهایی که باید بعد از جراحی انجام دهید اجتناب از نشستن حدود دو هفته روی باسن است. این بدان معنی است که شما باید به شکم یا پهلو بخوابید. اگر به نشستن احتیاج دارید، احتمالاً جراح به شما توصیه می کند که زیر خود از یک کوسن یا بالشت قرار دهید.
  • باید به مدت دو هفته پس از جراحی به صورت یکسره از گن های مخصوصی که جراح توصیه می کند استفاده کنید. البته درآوردن این گن ها هنگام استحمام به طور موقت مانعی ندارد.
  • حداقل تا 24 ساعت می توانید از داروهای ضد درد به منظور کاهش میزان درد استفاده نمایید.
  • از روز دوم بعد از جراحی می توانید شروع به راه رفتن کنید.
  • تا دو هفته پس از جراحی از برداشتن وزنه های سنگین و انجام فعالیت شدید خودداری کنید.
  • قسمت هایی از بدن را که لیپوساکشن انجام شده است را به آرامی ماساژ دهید.

عوارض و خطرات احتمالی عمل لیفت باسن

علاوه بر خطرات شناخته شده بیهوشی و خطرات عمومی که در همه جراحی ها وجود دارد (مانند خونریزی و عفونت)، خطرات خاص مرتبط با جراحی لیفت باسن عبارتند از:

• سروما (جمع شدن مایعات در زیر پوست)
  • نکروز چربی (مرگ چربی و در نتیجه ایجاد توده های کوچک و سفت در زیر پوست)
  • جای زخم
  • آسیب به عصب سیاتیک
  • ترومبوز ورید عمقی (DVT)

عمل تزریق چربی به باسن

چه زمانی باید به پزشک مراجعه نمایید؟

جراح پس از عمل اعلام می کند که چه موقع باید مطب تماس بگیرید. علائم که مراجعه هر چه سریع تر به پزشک یا مراکز درمانی را ضروری می کنند عبارتند از:

• علائم عفونت (به عنوان مثال تب یا قرمزی، حساسیت به گرما، تخلیه غیر عادی ترشح در محل برش)
  • خونریزی بیش از حد در محل پانسمان
  • درد قابل توجه یا بدتر شدن درد
  • درد قفسه سینه یا اشکال در تنفس
  • درد پا یا تورم نامتقارن

نتیجه عمل لیفت باسن

بیماران به طور کلی از نتیجه جراحی لیفت باسن خود بسیار راضی هستند. برای برخی از افراد، این جراحی منجر به افزایش اعتماد به نفس می شود. در حالی که نتایج لیفت باسن اساساً دائمی است (به شرط آنکه وزن قابل توجهی کاهش ندهید یا وزن کم نکنید) اما در صورتی که این روش منجر به عدم تقارن باسن یا اصلاح نادرست باشد، ممکن است نیاز به انجام جراحی ترمیم باشد.

برای آن که نتایج لیفت باسن را متوجه شوید، باید با توجه به روشی که برای لیفت باسن استفاده شده است، بین 3 تا 6 ماه صبر کنید.

دکتر ثنایی  دراین خصوص این گونه توضیح می دهند، که اگر تزریق چربی به باسن به لیفن باسن انجام شده است باید 3 ماه بعد از تزریق نتیجه را مشاده کرد زیرا قبل از آن تورم و چربی های اضافی سبب فرم دهی به باسن می شود.

بیشتر بدانیم
افزایش حجم و زیبایی لب ها با تزریق چربی

همچنین در افرادی که پروتز باسن انجام داده اند، نیز تا اتمام ورم های بعد از جراحی باید صبور باشند.

هزینه عمل لیفت باسن

به عنوان یک جراحی زیبایی، لیفت باسن برزیلی مانند همانند دیگر روش های جراحی زیبایی تحت پوشش بیمه نیست. متوسط ​​هزینه کل این جراحی شامل هزینه دستمزد جراح، داروهای بیهوشی، هزینه های آزمایشگاه و داروها می شود.

منبع:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
خانم دکتر ثنایی

دکتر افسانه ثنایی فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی، زیبایی از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل سال 1377 می باشد.

وی از سال 1381 به طور اختصاصی در زمینه جراحی پلاستیک فعالیت می نماید و طی سالهای فعالیت خود دوره های علمی و عملی متعدد را جهت یادگیری تکنیک های جدید در جراحی پلاستیک در خارج از کشور ( آمریکا، ایتالیا، دبی) گذرانده است.
همچنین ایشان با بکارگیری تکنیک های مدرن و جدید اقدام به فیکس کردن بافت سینه به قفسه سینه جهت نگهداری و حفظ شکل سینه می کنند.

برچسب ها:

Call Now Buttonتماس با دکتر ثنایی