(021) 88662276 - 88660955 info@dr-sanaee.com

جراحی ماموپلاستی

گردن درد شدید و گاها دیسک گردن و عرق سوز شدن در تابستان و در نتیجه زخم زیر سینه کلافگی از وزن بیش از حد سینه ها، اگر این ویژگی ها درباره شما صدق می کند باید بگوییم شما کیس جراحی ماموپلاستی می باشید. شاید در اطرافتان دیده باشید افرادی را که به علت بزرگی سینه دچار دسته ای از مشکلات جسمی شده اند اما باید بگوییم غیر از این نوع از مشکلات اغلب این افراد دچار آسیب های روان شناسی و نوعی دوری گزینی از محافل خانوادگی می شوند. ناراحتی و حس شرم از این مشکل می تواند آنها را از تعاملات اجتماعی دور نگاه دارد.

جراحی ماموپلاستی یا همان جراحی کوچک کردن سینه یکی از بزرگ ترین جراحی های سینه به شمار می آید دراین جراحی به دلیل زمان بر بودن آن و قرار گرفتن بیمار به مدت طولانی تری در حالت بیهوشی انجام آن در کلینیک و مطب های خصوصی به صورت سرپایی امکان پذیر نیست. بنابراین بهترین گزینه جراحی در بیمارستان های مجهزو دارای تیم جراحی قوی می باشد.

این جراحی می تواند بخش قابل ملاحظه ای از عزت نفس و اعتماد به نفس این گروه از بانوان را به آنها برگرداند. اگر در فکر این جراحی هستید شاید بهتر باشد کمی بیشتر درباره آن بدانید.

مشاوره و مراقبت های قبل از جراحی کوچک کردن سینه

• در طول جلسات مشاوره، پزشک به بررسی سوابق پزشکی از جمله این که آیا توده ای از سینه برداشته شده یا خیر و یا هر گونه شرایط پزشکی که بر سینه ها تاثیر گذاشته، می پردازد.
  • سوابق پزشکی خانوادگی فرد نیز باید بررسی گردد.
  • بیمار باید با پزشک خود کاملا صادق باشد و در مورد اهداف و انتظارات خود صحبت کند.
  • معمولا قبل از جراحی، عکس هایی از بیمار گرفته می شود تا تصاویر قبل و بعد تهیه شود. نکات و اطلاعات مربوط به مراقبت های قبل و بعد از جراحی ماموپلاستی نیز در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت.
  • گاهی نیاز است قبل از جراحی، معاینه سینه و یا تست ماموگرافی انجام شود.
  • مصرف هر گونه دارو باید از سوی پزشک بررسی شود. مصرف داروهایی از قبیل داروهای رقیق کننده خون مانند نوافن و آسپیرین، مکمل های گیاهی و یا ویتامین E باید قبل از جراحی قطع شوند. این قبیل داروها احتمال خونریزی حین عمل و بعد از آن را افزایش می دهند.
  • استعمال سیگار و دخاینات از چند هفته قبل از جراحی و بعد از آن باید کنار گذاشته شود. نیکوتین موجود در سیگار، روند بهبود را به تاخیر خواهد انداخت.
  • در کنار موارد گفته شده، افرادی که خواهان انجام عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی هستند، باید از لحاظ بدنی در شرایط خوبی باشند، مبتلا به شرایط پزشکی خاص نباشند و در عین حال، انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از نتیجه جراحی داشته باشند.
  • توصیه می شود روز جراحی، فردی از دوستان و یا اعضاء خانواده بیمار را همراهی کند.

اقدامات قبل از جراحی کوچک کردن سینه

نحوه جراحی ماموپلاستی

این جراحی با ایجاد برش هایی روی  سینه و برداشتن قسمت های اضافی چربی و بخیه نواحی برش صورت می گیرد. اگر مشکل اصلی بزرگی سینه مربوط به زیادی چربی است و پوست اضافه نیست، می توان از روش لیپوساکشن به تنهائی برای کوچک کردن سینه استفاده نمود.

بسته به وضعیت و شرایط بیمار، جراحی به صورت سرپایی انجام می شود و تنها نیاز است بیمار یک شب را در بیمارستان بستری بماند. جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و بیمار متوجه روند جراحی نخواهد شد.

عمل ماموپلاستی که در حدود یک تا دو ساعت به طول می انجامد، با برداشت پوست، چربی و بافت اضافی سینه و تغییر پوزیشن نوک سینه همراه می باشد. در نهایت، برش ها بخیه زده می شوند و پانسمان مخصوصی بر روی سینه و بخیه ها قرار خواهد گرفت.

نیاز است بیمار بعد از جراحی، پستان بند مخصوصی بپوشد تا به حفظ فرم سینه ها کمک شود.

آیا این جراحی برای مردان نیز انجام می شود؟

موردی که باید به آن اشاره کنیم این است که آقایانی که از بزرگ بودن سینه ها و یا اصطلاحا ژنیکوماستی رنج می برند نیز می توانند تحت جراحی کوچک کردن سینه قرار بگیرند. افرادی که خواهان انجام این روش جراحی هستند، باید پیش از جراحی در خصوص مزایا، روند جراحی و مراقبت های قبل و بعد با پزشک مشورت داشته باشند.

بیشتر بدانیم
لیفت سینه؛ بهترین روش درمان افتادگی سینه

نام این جراحی برای مردان ژنیکوماستی نام دارد. این جراحی  برای مردان احتیاج به بیهوشی ندارد و بعد از جراحی نیز نیاز به بستری شدن وجود ندارد.

اگر شما کاندید این جراحی به حساب می آیید می توانید با دکتر ثنایی فوق تخصص جراحی پلاستیک  مشورت کنید.

ماموپلاستی و یا جراحی کوچک کردن سینه کانید جراحی زیادی دارد و بسیاری از جراحان نیز اقدام به جراحی سینه می نمایند. دکتر افسانه ثنایی دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک می تواند در این خصوص نکات مهمی را در اختیارتان گذارد.

عمل کوچک کردن سینه با ماموپلاستی

مراقبت های بعد از جراحی کوچک کردن سینه

• نیاز است بیمار حداقل به مدت یک هفته در منزل استراحت کند که البته این بازه زمانی به شرایط بیمار نیز بستگی دارد. زمان مناسب کشیدن بخیه ها به بیمار اطلاع داده خواهد شد.
  • انجام فعالیت های شدید بدنی باید به مدت حداقل یک ماه محدود شوند. فعالیت هایی مانند خم و راست شدن ها و یا بلند کردن اجسام سنگین.
  • آنچه باید برای بعد از این جراحی مد نظر داشته باشید مربوط به زخم های ناحیه برش خورده است، این زخم ها مانند زخم های جراحی های دیگر به مدت طولانی برای بهبود نیازمند هستند. افرادی که این جراحی را انجام داده باشند باید از سینه بند های فشرده (گن) استفاده کنند.
  • بیماران می توانند بعد از گذشت 15 روز فعالیت های گذشته خود را آغاز کنند.
  • در صورت بروز عفونت با تجویز پزشک معالج خود می توانند از آنتی بیوتیک ها نیز استفاده کنند.
  • کاملا طبیعی است که بیمار بعد از جراحی درد داشته باشد، به همین خاطر، معمولا داروهای مسکن از سوی پزشک تجویز خواهد شد.
  •  خوشبختانه می توان بیان کرد که نتایج این جراحی دائمی بوده و بعد انجام این جراحی میزان قابل توجهی از درد های ناحیه شانه و گردن بیمار از بین خواهد رفت و همچنین افراد می توانند با در نظر گرفتن سبک زندگی مناسب سلامت و تناسب سینه های خود حفظ کنند.

نکته مهم: نکته ای که بیماران باید در طول دوره نقاهت به آن اهمیت دهند این است که در صورت مشاهده علائمی از عفونت مانند قرمزی، تورم بخیه و یا بالا رفتن درجه حرارت بدن، تنگی نفس، درد قفسه، یا ضربان غیر طبیعی قلب شدید حتما باید به بهترین جراح پلاستیک مراجعه کنند. در صورت بروز این عوارض، نیاز به بستری شدن در بیمارستان و درمان های تکمیلی می باشند.

آیا جراحی کوچک کردن سینه شامل هزینه های بیمه می شود؟

در بسیاری از موارد، بیمه هزینه این روش جراحی را تحت پوشش قرار می دهد. چرا که کوچک کردن سینه، جزء جراحی های بازسازی در نظر گرفته می شود. با این حال توصیه می شود در این خصوص تحقیق لازم را داشته باشید.

نتیجه گیری

خانم هایی که سینه هایی بزرگی دارند به گونه ایی که منجر به بروز مشکلاتی مانند گردن درد، پشت درد و یا سایر مشکلات و علائم فیزیکی شده است، می توانند با مشورت پزشک از مزایای عمل کوچک کردن سینه بهره مند شوند. بسیاری از خانم هایی که تحت این روش جراحی قرار گرفته اند، از نتایج رضایت کامل دارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]
خانم دکتر ثنایی

دکتر افسانه ثنایی فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی، زیبایی از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل سال 1377 می باشد.

وی از سال 1381 به طور اختصاصی در زمینه جراحی پلاستیک فعالیت می نماید و طی سالهای فعالیت خود دوره های علمی و عملی متعدد را جهت یادگیری تکنیک های جدید در جراحی پلاستیک در خارج از کشور ( آمریکا، ایتالیا، دبی) گذرانده است.
همچنین ایشان با بکارگیری تکنیک های مدرن و جدید اقدام به فیکس کردن بافت سینه به قفسه سینه جهت نگهداری و حفظ شکل سینه می کنند.

برچسب ها:

ده − 6 =