(021) 88662276 - 88660955 | ۰۹۳۷۱۷۴۴۹۳۷ info@dr-sanaee.com
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه
دکتر افسانه ثنایی / جراحی زیبایی سینه / جراحی تعویض پروتز سینه و دلایل انجام آن

جراحی تعویض پروتز سینه و دلایل انجام آن

جراحی تعویض پروتز سینه به منظور تغییر یا برطرف کردن مشکلات پیش آمده برای پروتزهای سینه انجام می‌شود. بسیاری از زنان که جراحی پروتز سینه انجام داده‌اند احتمالاً در مقاطعی مجبور به تعویض پروتز سینه می‌شوند در این مقاله به بررسی چگونگی و دلایل انجام جراحی تعویض پروتز سینه خواهیم پرداخت.

جراحی-تعویض-پروتز-سینه

بیشتر بخوانید: انواع پروتز سینه

دلایل انجام جراحی تعویض پروتز سینه

افرادی که جراحی پروتز سینه انجام داده‌اند ممکن است دچار درد شدید در ناحیه قفسه سینه شوند و فشار زیادی را در این ناحیه احساس کنند در این صورت ممکن است نیازمند بررسی یا تعویض پروتز سینه باشند همچنین در برخی مواقع احتمال پارگی و دفرمه شدن پروتز سینه وجود دارد که ضرورت تخلیه و تعویض پروتز سینه احساس می‌شود. در ادامه به دلایل دیگری که منجر به انجام جراحی تعویض پروتز سینه خواهد شد را می‌خوانیم:

درد سینه

احساس درد شدید در ناحیه سینه گاهی به انجام جراحی تعویض پروتز سینه می‌انجامد.

کپسول‌های انقباضی

ایجاد کپسول‌های انقباضی(سفتی غیر طبیعی سینه‌ها) و تغییر بافت سینه موجب می‌شود پزشک جراحی تعویض پروتز سینه را پیشنهاد کند.

پارگی پروتز

پارگی و فرسودگی پروتز سینه می‌تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کنند بنابراین انجام جراحی تعویض پروتز سینه می‌تواند کمک کننده باشد. البته پارگی پروتز سینه به ندرت اتفاق می‌افتد.

تورم سینه‌ها

احساس برجستگی و تورم غیرعادی درپستان‌ها می‌تواند از دلایل انجام عمل تعویض پروتز سینه باشد.

بیشتر بخوانید: هزینه جراحی پروتز سینه

افزایش یا کاهش وزن

افزایش وزن یا کاهش شدید وزن در افرادی که جراحی پروتز سینه انجام داده اند یکی از عوامل مهم برای انجام عمل تعویض پروتز سینه است. زیرا با کاهش یا افزایش توده بدنی سایز سینه‌های باید با بدن متناسب باشد.

نارضایتی فرد

برخی افراد از مدل یا سایز پروتز سینه خود رضایت ندارند بنابراین برای افزایش یا کاهش سایز آن اقدام به انجام عمل تعویض پروتز سینه می‌کنند.

اختلال در فعالیت روزمره

برخی افراد با انتخاب  پروتزهای خیلی بزرگ دچار مشکل و اختلال در انجام فعالیت های روزمره خود می ‌شوند ایمپلنت‌های بسیار بزرگ،احساس درد در ناحیه کمر و گردن  را ایجاد می کند. بنابراین این موضوع می تواند از دلایل انجام جراحی تعویض پروتز سینه باشد.

جابجایی پروتز

در برخی مواقع ممکن است موقعیت پروتز سینه تغییر کرده و جابجا شود بنابراین در این شرایط  بهتر است پروتزها تعویض شوند.

چروک شدن پروتز

بیشتر افراد که جراحی پروتز سینه را انجام می‌دهند انتظار داشتن سینه‌های صاف و بزرگ دارند اما اگر پروتز سینه چروک شود، پوست اطراف سینه نیز موج دار می‌شود که با لمس پوست قابل مشاهده است. بنابراین در این مواقع ممکن است تعویض پروتز سینه توصیه شود.

افراد-کاندید-جراحی-پروتز-سینه-اشکی

بیشتر بخوانید: طول عمر پروتز سینه

ویژگی‌های افراد کاندید جراحی تعویض پروتز سینه

برای انجام جراحی پروتز سینه ، فرد باید دارای ویژگی‌هایی خاصی باشد با انجام این عمل می‌توان بسیاری از مشکلات و نگرانی‌های به وجود آمده را برطرف کرد. در ادامه به ویژگی‌های افراد کاندید جراحی تعویض پروتز سینه اشاره خواهیم کرد:

فرد باید دارای سلامت کامل جسمانی باشد.

فرد متقاضی جراحی تعویض پروتز سینه نباید سیگاری باشد.

افرادی که از اندازه، شکل و جنس پروتز سینه خود راضی نبوده و یا خسته شده اند کاندید مناسبی برای جراحی تعویض پروتز سینه هستند.

افرادی که در سلامت کامل روحی برخوردار هستند و در خصوص پروتز سینه خود احساس نگرانی می‌کنند، می‌توانند این جراحی را انجام دهند.

02:15
truncate dir-rtl

بهترین زمان تعویض پروتز سینه

بیشتر بخوانید: بهترین جراح پروتز سینه در تهران

آمادگی پیش از جراحی تعویض پروتز سینه

انجام هر عمل جراحی نیازمند آمادگی های خاص است و جراحی تعویض پروتز سینه از این قاعده مبرا نیست در ادامه به  آمادگی‌های لازم پیش از انجام این جراحی اشاره خواهیم کرد: 

بیمار لازم است پیش از انجام این عمل ناشتا باشد.

اگر فرد متقاضی داروی خاصی مصرف می‌کند لازم است پیش از عمل، پزشک را در خصوص این مورد مطلع سازد.

حداقل دو هفته پیش از انجام جراحی از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی خودداری شود.

بیشتر بخوانید: شیردهی پس از پروتز سینه

مراقبت‌های پس از جراحی تعویض پروتز سینه

رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی پس از جراحی نتیجه عمل را تضمین می‌کند و موجب تسریع روند بهبودی می‌شود در ادامه مراقبت‌های لازم پس از جراحی تعویض پروتز سینه را خوانیم:

استراحت مطلق تا چند روز پس از انجام جراحی ضروری است.

داروهای تجویز شده به صورت مرتب و مستمر مصرف شود.

تا چند هفته از انجام فعالیتهای سنگین، برداشتن وسایل سنگین و ورزش‌های هوازی خودداری شود.

از خوابیدن به صورت دمر پرهیز شود.

ماساژ دادن سینه ها مطابق با دستور پزشک مانعی ندارد.

از استحمام کردن و قرار گرفتن در وان در روزهای اولیه خودداری شود.

00:58
truncate dir-rtl

پروتز سینه بزرگ

عوارض جانبی جراحی تعویض پروتز سینه

انجام جراحی تعویض پروتز سینه می‌تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. اما اگر جراحی توسط پزشک ماهر و باتجربه انجام شود می تواند تا حد بسیاری عوارض را کاهش داده یا به حداقل برساند. عوارض این جراحی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

خون ریزی

نبود تقارن در سینه‌ها

بروز عفونت

بی‌حسی در نوک پستان

ایجاد اسکار و جای زخم

شلی پوست سینه‌ها

بیشتر بخوانید: جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه

سوالات متداول

نتیجه گیری

جراحی تعویض پروتز سینه با توجه به ضرورت ها و دلایل مختلفی انجام می‌شود. هر فردی با توجه به هدف و انتظاری که از این جراحی دارد نسبت به انجام آن اقدام می‌کند. تشخیص زمان تعويض پروتز سینه با انجام معاینات سالیانه و تشخیص پزشک انجام می‌شود. بنابراین با مراجعه به پزشک متخصص و ماهر از وضعیت پروتز سینه خود مطمئن شوید سپس اقدام به جراحی مجدد کنید.

دکتر افسانه ثنایی

دکتر افسانه ثنایی فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی، زیبایی از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل سال 1377 می باشد. وی از سال 1381 به طور اختصاصی در زمینه جراحی پلاستیک فعالیت می نماید و طی سالهای فعالیت خود دوره های علمی و عملی متعدد را جهت یادگیری تکنیک های جدید در جراحی پلاستیک در خارج از کشور ( آمریکا، ایتالیا، دبی) گذرانده است. همچنین ایشان با بکارگیری تکنیک های مدرن و جدید اقدام به فیکس کردن بافت سینه به قفسه سینه جهت نگهداری و حفظ شکل سینه می کنند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
رژیم غذایی بعد از ماموپلاستی

رژیم غذایی بعد از ماموپلاستی

ماموپلاستی، یا جراحی تغییر شکل سینه، نه تنها یک تغییر فیزیکی مهم است، بلکه فرایندی است که نیاز به توجه ویژه به مراقبت‌های بعد از جراحی دارد. همان‌طور که بدن برای بازسازی و ترمیم خود تلاش می‌کند، تغذیه مناسب می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل بهبود و تسریع روند...

درن بعد از عمل ماموپلاستی

درن بعد از عمل ماموپلاستی

درن بعد از عمل ماموپلاستی یکی از ابزارهای مهم برای کمک به بهبود سریع‌تر و کاهش عوارض بعد از جراحی است. ماموپلاستی، که شامل عمل‌های زیبایی یا درمانی سینه مانند پروتز یا لیفت سینه است، ممکن است با تجمع مایعات و خون در محل جراحی همراه باشد. در اینجا است که درن به کار...

جای بخیه در جراحی ماموپلاستی را چگونه می‌توان محو کرد؟

جای بخیه در جراحی ماموپلاستی را چگونه می‌توان محو کرد؟

جای بخیه بعد از ماموپلاستی (کوچک کردن یا فرم‌دهی سینه) یکی از نگرانی‌های رایج بیماران است، چرا که این جراحی شامل ایجاد برش‌هایی برای دسترسی به بافت‌های داخلی سینه و انجام اصلاحات لازم می‌شود. جای بخیه‌ها بسته به تکنیک جراحی و نوع برش‌های مورد استفاده، ممکن است متفاوت...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *