(021) 88662276 - 88660955 | ۰۹۳۷۱۷۴۴۹۳۷ info@dr-sanaee.com
مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه
دکتر افسانه ثنایی / جراحی زیبایی سینه / ورم سینه بعد از جراحی ماموپلاستی خطرناک است؟

ورم سینه بعد از جراحی ماموپلاستی خطرناک است؟

ورم سینه بعد از جراحی ماموپلاستی برای بسیاری از افراد ممکن است اتفاق بیفتد. این ورم معمولا بر اثر تورم و التهاب ناشی از غدد لنفاوی در ناحیه سینه رخ می‌دهد. این ورم معمولاً به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند اما در برخی مواقع چند هفته یا حتی چند ماه طول می کشد تا کاملاً محو شود. برای کاهش ورم و شدیدتر شدن آن، پزشک توصیه‌هایی ارائه خواهد داد که در این مقاله به بررسی کامل علت و راهکارهای پیشگیری از ورم بعد از جراحی کوچک کردن سینه می‌پردازیم.

ورم-سینه-بعد-از-جراحی-ماموپلاستی

دلایل ورم سینه بعد از جراحی ماموپلاستی

ورم سینه پس از جراحی ماموپلاستی می‌تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد که شامل موارد زیر می‌شود:

التهاب: التهاب در ناحیه سینه به عنوان پاسخ طبیعی بدن به جراحی ممکن است رخ دهد. بنابراین ایجاد ورم و تورم بعد از جراحی ماموپلاستی کاملا طبیعی و رایج است.

غدد لنفاوی: غدد لنفاوی در ناحیه سینه نقش مهمی در انتقال مایعات و مواد زائد از بدن را دارند. جراحی ممکن است باعث تحریک این غده‌ها شده و در نهایت منجر به ورم موقتی شود.

خونریزی: خونریزی در ناحیه جراحی منجر به ورم می‌شود. برخی عوارض دیگر نیز می تواند باعث ورم شود.

ترشح مایعات: در برخی موارد، ترشح مایعات پس از جراحی می‌تواند منجر به ورم شود. این موضوع معمولاً پس از چند هفته یا ماه اول جراحی بهبود پیدا می‌کند.

اگر ورم همراه با درد یا علائم نامطلوب دیگر همراه باشد، بایستی به پزشک خود اطلاع دهید چرا که ممکن است نیاز به مراجعه و ارزیابی دقیق داشته باشید.

بیشتر بخوانید: جراحی کوچک کردن سینه مردان

کاهش تورم سینه بعد از ماموپلاستی

برای کاهش ورم سینه پس از عمل ماموپلاستی، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

استفاده از یخ: قرار دادن یخ یا ژل‌های منجمد بر روی ناحیه سینه می‌تواند در کاهش ورم و تسکین درد کمک کننده باشد. این کار را می‌توانید چند بار در روز به مدت 15 تا 20 دقیقه انجام دهید.

استراحت: استراحت به معنای کم کردن فعالیت‌های جسمانی و استراحت به مدت کافی برای بدن مهم است تا بهبود سریع‌تر اتفاق بیفتد و ورم کاهش یابد.

مصرف داروهای ضد التهابی: در صورت تجویز پزشک، می‌توانید داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن یا آسپرین را برای کاهش ورم و درد مصرف کنید.

استفاده از سوتین‌های مخصوص: در برخی موارد، پزشک ممکن است توصیه کند تا از گن‌های فشاری یا سینه بندهای مخصوص به منظور کاهش ورم در ناحیه سینه استفاده شود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین روش جراحی کوچک کردن سینه

پیگیری مراقبت‌های پس از جراحی: پیگیری دقیق مراقبت‌های پس از جراحی و رعایت همه دستورالعمل‌های پزشک می‌تواند به بهبود سریع‌تر و کاهش ورم کمک کند.

ماساژ: ماساژ درست و اصولی سینه‌ها بعد از جراحی تا حد بسیاری در کاهش ورم سینه موثر است.

پرهیز از مصرف غذا ها مضر: برخی غذاها حساسیت زا بوده و موجب التهاب در بدن می شوند بهتر است بعد از جراحی کوچک کردن سینه از مصرف نمک و گرمی جات پرهیز شود تا از ایجاد ورم پیشگیری شود.

مصرف مکمل ‌ها: مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی و آهن می‌تواند به بهبودی بدن و کاهش سریعتر ورم کمک کند.

تحرک و فعالیت: چند روز بعد از جراحی کوچک کردن سینه فرد می‌‌تواند پیاده ‌روی آرام را شروع کند. زیرا موجب تحریک گردش خون شده و تا حد بسیاری از تورم پیشگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهبودی بعد از جراحی کوچک کردن سینه

نوشیدن مایعات فراوان: آبرسانی و هیدراته کردن بدن پس از این جراحی  باعث کاهش تورم بعد از عمل می‌شود.

رعایت نکات بهداشتی: یکی از دلیل بروز تورم بعد از جراحی ماموپلاستی، عفونت است. با رعایت صحیح نکات بهداشتی و تمیز و خشک نگه داشتن محل زخم‌ها می توان از بروز عفونت و در نتیجه تورم پیشگیری کرد.

عدم بالا بردن دست ها: بیمار باید تا بهبودی کامل از زیادی بالا بردن دستهایش پرهیز کند. همچنین بلند کردن اجسام سنگین می‌تواند ورم سینه را افزایش دهد.

کاهش-ورم-سینه-بعد-از-جراحی-ماموپلاستی

 

سوالات متداول

نتیجه گیری

ورم سینه پس از ماموپلاستی یک پدیده طبیعی و به مرور زمان کاهش می‌یابد. این وضعیت معمولاً به علت پاسخ بدن به جراحی بوده و موقتی است. با این حال، اگر ورم همراه با علائم نگران‌کننده‌ای همچون درد شدید، قرمزی یا گرمی بیشتر از حد باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و وضعیت خود را ارزیابی کنید. در کل، رعایت دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های پس از جراحی و مشاوره با پزشک می‌تواند به کاهش ورم سینه و سریع‌تر بهبودی کمک کند.

دکتر افسانه ثنایی

دکتر افسانه ثنایی فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی، زیبایی از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل سال 1377 می باشد. وی از سال 1381 به طور اختصاصی در زمینه جراحی پلاستیک فعالیت می نماید و طی سالهای فعالیت خود دوره های علمی و عملی متعدد را جهت یادگیری تکنیک های جدید در جراحی پلاستیک در خارج از کشور ( آمریکا، ایتالیا، دبی) گذرانده است. همچنین ایشان با بکارگیری تکنیک های مدرن و جدید اقدام به فیکس کردن بافت سینه به قفسه سینه جهت نگهداری و حفظ شکل سینه می کنند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
رژیم غذایی بعد از ماموپلاستی

رژیم غذایی بعد از ماموپلاستی

ماموپلاستی، یا جراحی تغییر شکل سینه، نه تنها یک تغییر فیزیکی مهم است، بلکه فرایندی است که نیاز به توجه ویژه به مراقبت‌های بعد از جراحی دارد. همان‌طور که بدن برای بازسازی و ترمیم خود تلاش می‌کند، تغذیه مناسب می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل بهبود و تسریع روند...

درن بعد از عمل ماموپلاستی

درن بعد از عمل ماموپلاستی

درن بعد از عمل ماموپلاستی یکی از ابزارهای مهم برای کمک به بهبود سریع‌تر و کاهش عوارض بعد از جراحی است. ماموپلاستی، که شامل عمل‌های زیبایی یا درمانی سینه مانند پروتز یا لیفت سینه است، ممکن است با تجمع مایعات و خون در محل جراحی همراه باشد. در اینجا است که درن به کار...

جای بخیه در جراحی ماموپلاستی را چگونه می‌توان محو کرد؟

جای بخیه در جراحی ماموپلاستی را چگونه می‌توان محو کرد؟

جای بخیه بعد از ماموپلاستی (کوچک کردن یا فرم‌دهی سینه) یکی از نگرانی‌های رایج بیماران است، چرا که این جراحی شامل ایجاد برش‌هایی برای دسترسی به بافت‌های داخلی سینه و انجام اصلاحات لازم می‌شود. جای بخیه‌ها بسته به تکنیک جراحی و نوع برش‌های مورد استفاده، ممکن است متفاوت...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *